woensdag 21 december 2011

Mijn gewonnen stoomketel is binnen!

De stoomketel die ik won bij Jenneke is binnen. En wat is het een plaatje! Ik ga me er deze dagen in verdiepen en hopen dat ik lekkere magere maaltijden kan gaan bereiden.
Jenneke nomaals hartelijk bedankt!

Gisteren kreeg ik ook van mijn schoonzuster en zwager 20 eieren. Ze kwamen om in de eieren en vroegen vriendlief ajb wat mee te nemen.
Nu heb ik dus 20 dubbeldooiers staan.
Ook kwamen ze van het buurthuis een dikke rollade brengen voor de vrijwilligers. Die mik ik zo de diepvries in.
Ik denk dat ik die met oud en nieuw ga bakken en op tafel zet in plakjes. Maar zeker weten doe ik dat nog niet.

Ook heb ik gisteren een besparing gedaan van 50 euro.
Mijn schoonvader is afgelopen Juli overleden. We zijn wezen kijken voor een grafsteen maar hebben verder nog niet alles rond.
Gisteren kwam er een medewerker van het bedrijf aan de deur met de mededeling dat de grafrechtkosten of zo iets per 1 januari weer omhoog gaan met 40 tot 50 euro.
Als je de vergunning nu aanvraagt scheeld het dus aanzienlijk. Dus gelijk de telefoon gepakt en groen licht gegeven voor die vergunning.

Gisteren was het mijn bedoeling om stampot boerenkool te maken. Alleen moest ik voor het eerst werken bij mijn invalbaan en daar moest ik al om 17 uur zijn. Rare tijd en onhandig met eten. Ik had dus besloten om maar de macaroni van Zondag te gaan eten. Haalde ook nog een bakje uit de vriezer en zo waren we dus niks kwijt aan het eten. Ja weer wat uit de voorraad.
Vandaag ds de boerenkool uit de vriezer en de rookworst uit het kerstpakket van vriendlief. Spekjes en aardappels had ik wel al gekocht van de week.
Dus weer wat uit de voorraad en dus een besparing.

Eigenlijk hoop ik dat het schoonmaakbedrijf vandaag weer belt zodat ik kan invallen.
Heb gisteren 1,5 uur staan stofzuigen in de kantoren waar het 25 graden was. Zweet drupte van mijn hoofd en ik voel nu ook wel allerlei spieren waarvan ik het bestaan niet wist.

Ik surf nog ffies verder over het www en wens jullie vast een fijne dag.

Liefs Anja

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat je er blij mee bent...

    Je bent goed bezig met besparen op dit moment wil het hier niet zo lukken, maar dat komt vanaf januari wel weer.

    Groetjes jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne dag! Leuk dat je de stoomketel hebt!

    BeantwoordenVerwijderen